Delia Rus, omul care pășește alături de pacienți pe drumul către sănătate
Dragi cititori,
Acest interviu face parte din seria frumoaselor discuții „Inspirație pentru succes” pe care le avem cu antreprenori români, manageri sau chiar membrii ai echipelor din afacerile care pun accent pe satisfacția clienților, pentru care în centrul afacerii stau nevoile clienților, pentru care clienții reprezintă scopul zilei de muncă, iar îmbunătățirea vieții acestora este o prioritate.
În acest interviu vreau să vă aduc în atenție un exemplu de ceea ce înseamnă grija, suportul și compasiunea față de clienții afacerii.
Mă voi strădui, prin întrebările adresate Deliei Rus, să creionez imaginea ei cât mai în detaliu, astfel încât să v-o prezint în aceeași lumină în care eu am reușit să o cunosc – un om special cu o mare dorința de a ajuta oamenii, de a le fi alături și de a-i ajuta să înainteze pe drumul lor către sănătate.
Delia Rus este o femeie împlinită. Este soţie, mamă şi fondatoarea Centrului de Informare şi Îndrumare Medicală.
Dragă Delia, te rog să ne spui cum a început acest minunat proiect, Centrul de Informare şi Îndrumare Medicală şi cum ai ajuns să fii Consilier Medical în România?
Fiind cadru medical şi absolvind Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice am încercat să combin cele 2 arii foarte dragi mie, cea medicală şi cea de comunicare şi aşa am reuşit să mă fac înţeleasă şi să ajung la inima pacientului.
Am folosit experienţa acumulată în mulţi ani de activitate în zona medicală. Sunt un expert, sunt un consilier al tău, personal. Nu sunt medic, sunt asistentă medicală cu competenţă medicală şi cu dragoste faţă de oameni.
Dă-ne mai multe detalii despre activitatea ta ca şi Consilier Medical?
Sunt alături de voi atunci când aveţi o problemă medicală. Vă ajut să găsiţi resursele şi cele mai bune soluţii în timpul cel mai scurt. Să scutiţi timp şi bani.
Pacienţii mi-au spus că le inspir încredere pentru că atunci când ai o părere avizată mergi mai departe cu gândul că cine îţi oferă informaţiile are cunoştinţe şi te poate ajuta mult mai bine decât ai putea să o faci singur.
Sunt un navigator între tine ca pacient şi doctor. Te ajut, sunt lângă tine până îţi rezolvi problema medicală. Vorbesc cu tine înainte să ajungi la medic, te însoţesc la medic, îţi văd nevoia, îţi acord suport ca tu să fii sănătos şi fericit.
Eu sunt un consilier medical. În sănătate era nevoie să apară acest tip de serviciu care să fie alături de tine. Nu vând un serviciu medical, ci mă asigur că ţi se potriveşte acel medic. Stăm de vorbă, creăm o relaţie de încredere unul cu celălalt, stabilim un contract de confidenţialitate, astfel încât, la capătul drumului nostru împreună, tu să fii mulţumit.
Cum se desfăşoară relaţia dintre tine şi pacient?
Ne punem întrebări unul celuilalt. Este important să te ascult şi să te înţeleg . Este ca în viaţă, ca într-o relaţie în care este foarte important să stăm şi să ascultăm. Eu îţi stau aproape şi te ajut.
În România este greu de înţeles acest aspect de consilier. Chiar şi medicii au întrebat cum fac acest lucru. Eu creez o relaţie între mine şi pacient şi apoi între mine şi medic, iar atunci când pacientul ajunge la medic ştiu că este exact lucrul de care el are nevoie, mă asigur că primeşte tratamentul şi îngrijirea de care are nevoie.
Cum vezi tu evoluţia acestui business?
Acest business a pornit de la nevoia mea de a şti în ce direcţie să merg şi ce doctor să aleg, ce tratament. La vremea aceea nu aveam unde să sun sau pe cine să întreb.
Am observat că oamenii sunt interesaţi de crearea unui centru de îndrumare medicală şi că vor să fie îndrumaţi avizat.
90-95 % din oameni își doresc să meargă direct la un specialist. Ei îşi doresc direcţie, îşi doresc să înţeleagă limbajul medical folosit de către doctori, vor ca cineva să fie lângă ei, să îi ajute să adune informaţiile medicale şi să îi trimită direct la specialistul de care au nevoie.
Este foarte important să ştii unde să mergi, în cât timp vei rezolva problema medicală dar şi care sunt costurile.
Ai identificat o nevoie în sistemul medical românesc?
Da, am învăţat să fiu parte din echipa medicală şi apoi, ca echipă, să fim alături de pacient.
Am lucrat în clinici şi spitale din România, iar ceea ce am remarcat a fost faptul că medicii muncesc foarte mult, dar cu toate acestea, pacienţii se simt neînţeleşi şi nu primesc toate răspunsurile pe care le doresc.
Este nevoie să asculţi pacientul, să îi pui întrebări, iar el la rândul lui să te întrebe. Sunt cadru medical şi ştiu cum să selectez o informaţie avizată, simplă, clară.
Acum există nenumărate forumuri online despre probleme medicale, dar este necesar să alegem doar informaţiile care se potrivesc, să facem o selecţie. Iar acest lucru nu este uşor pentru pacienţi. Însă, asta fac eu. Sunt acolo când ai nevoie de mine.
Cum ai integrat medicina clasică cu terapiile complementare?
Această cooperare dintre medicina clasică şi terapiile complementare a apărut iniţial din nevoia personală de rezolvare a unor situaţii medicale.
Nu recomand şi nu voi recomanda niciodată excluderea părţii medicale şi a tratamentelor recomandate de către medici. Atunci când consider că terapiile complementare pot veni în ajutorul pacienţilor mei, combin medicina clasică cu terapiile complementare.
Cât de deschişi sunt oamenii la ceea ce faci tu?
Încep să fie datorită informaţiilor din ce în ce mai multe în România. Până acum, poporul român a avut un alt mental colectiv dar atunci când oamenii văd rezultatele, încep să recomande.
Cum îţi alegi colaboratorii?
În primul rând trebuie să fie profesionişti, să aibă experienţa şi, cel mai important, să le pese de pacienţii care au nevoie de ei.
Atunci când încep o nouă colaborare cu un medic, mai întâi merg să văd cum interacţionează cu pacienţii, cum le explică actul medical astfel încât să fie pe înţelesul lor și abia după aceea stăm de vorbă despre termenii viitoarei colaborări.
Cele mai importante lucruri pentru mine sunt ca pacientul meu să primească acele servicii medicale potrivite lui, tratamentul corect şi să revină la starea de sănătate în cel mai scurt timp.
Care sunt direcţiile medicale asupra cărora ţi-ai concentrat atenţia în cadrul Centrului de consiliere medicală?
Putem informa şi îndruma pacienţii către o multitudine de specializări medicale, însă cea mai înaltă expertiză o avem în următoarele arii: servicii stomatologice, tulburări de echilibru, afecţiuni ale coloanei vertebrale, sănătate şi frumuseţe feminină.
Acum, la final, te rog să transmiţi un gând celor care vor citi acest interviu.
Ceea ce fac este o muncă imensă. Ascult oamenii cu dragoste şi răbdare pentru că aşa sunt eu. Le înţeleg problemele, nu judec şi sunt alături de orice pacient care îmi solicită ajutorul.
Iar gândul meu către voi este să aveţi grijă de voi şi de sănătatea voastră chiar înainte de a avea nevoie de un medic. Prevenţia este foarte importantă atât pentru starea de bine a corpului cât și a minții.
Delia Rus – Fondator Centru de Informare şi Îndrumare Medicală
ARTICOL SCRIS SI PUBLICAT DE HOPPITYGROUP