Pacienti consiliati de Delia Rus
Ce poate fi mai frumos, mai reconfortant, mai minunat decât atunci când primeşti acest gen de mesaje de la pacienţi mulţumiţi.
Dacă va face plăcere să citiţi acest mesaj îl aveţi mai jos.
Stimată Doamna,
Am dorit din prima clipă, citind rândurile dumneavoastră, “Ajutând oamenii să se facă bine…”, să va adresez câteva cuvinte.
Este prima dată când văd un medic care se exprimă astfel, direct, cu deontologie profesională, cu pasiune şi credinţă, părând sincer, dar mai ales părând dăruit profesiei acesteia, specială, unică şi minunată.
Dacă-i aşa, visul şi pasiunea vi se vor hrăni şi vor fi susţinute din energia binelui, a zâmbetului fostului suferind când se va gândi la Dumneavoastră, dar şi gândurile de mulţumire ale rudelor şi apropiaţilor acestora, precum şi sentimentul de împlinire pe care l-aţi trăi.
Cred că profesia de medic, asistenta, ar trebui să aibă legătură doar cu o categorie, restrânsă, de oameni, acei oameni care inteleg şi au trăsăturile necesare acestei profesii.
Din păcate, la fel că în ansamblul societăţii româneşti, sunt foarte, foarte mulţi rătăciţi, iar rezultatul este un act medical, în general, mediocru şi de prea multe ori dezastruos, cu urmări tragice pentru bolnavi.
Cred că proiectul Dumneavoastră nu-i absolut deloc utopic.
Cred că, atâta vreme cât diagnosticarea/îndrumarea corectă, atât de importantă, vitală chiar, nu se realizează la fiecare locaţie/nivel medical, “Centre de Informare şi Îndrumare , personalizat pe nevoile specific ale pacienţilor aflaţi în căutarea de servicii medicale dedicate” ar putea fi ieşirea din labirintul prin care noi, cei cu probleme de sănătate orbecăim, facem experienţe fără rezultate, cheltuim bani şi timp …
Până când sistemul de sănătate din România se va pune la punct şi va fuctiona că în ţările civilizate va trece multă, multă vreme…dacă se va întâmplă vreodată, cred că ideea dumneavoastră poate prinde rădăcini şi dezvoltă.
Nu ştiu dacă-i vorba să fiţi vizionar şi bun strateg în management. Cred că vorbim despre multe, multe probleme de sănătate care nu au diagnostic sau îndrumare către specialităţi medicale, şi de aici motivele pentru funcţionarea unor astfel de Centre.
Va mulţumesc că mi-aţi dat ocazia mă adresez dumneavoastră.
Sunt convins că ve-ţi fi totdeauna dedicată profesiei.
Cu toată consideraţia, N.
Reply:
M-a impresionat profund scrisoarea dvs. Pe de o parte pentru că e o confirmare că mesajul meu a fost bine înţeles, pe de altă, şi CEEA CE ESTE MULT MAI IMPORTANT, că se justifică demersul de a caută astfel de metoda de a ajuta oamenii să iasă din labirintul sistemului de sănătate din România.
Cu riscul de a va dezamăgi, vreau însă să fac o precizare. Sunt cadru medical, asistenţă medicală cu competenţe în comunicare, dar nu sunt medic.
Am lucrat peste 20 de ani în spital şi în clinici particulare. Mânată de dorinţa permanentă de a şti mai mult şi a face mai bine, am ”furat” cât am putut de la medicii şi echipa mea de asistente. I
ar pentru asta, nu am avut nevoie de un jurământ a lui Hipocrate. A fost şi este profesiunea mea de credinţă.
A venit însă un moment în care am simţit că acel mai bine îl pot face ajutând oamenii să ajungă mai lesne, cu mai puţină suferinţă şi eforturi, la serviciile medicale necesare.
Un moment în care am înţeles că pot funcţiona că o punte de legătură între medici şi pacienţi, de la distanţă.
M-aţi ghicit bine: răsplată mea este ”zâmbetul fostului suferind, dar şi gândurile de mulţumire ale rudelor şi apropiaţilor acestuia”, aşa cum frumos aţi spus.
Va mulţumesc încă o dată. Este reconfortant să vezi că oamenii pot vibra alături de ţine.
Aveţi tot respectul şi căldură mea!
Delia Rus